30 October, 2006

Fındıklı, zeytinli tarhana çorbası

Tarhanayı da fındıkladım sonunda. Bol acılı tarhanam var, ki ben acı diyorsam demek ki acıdır; bu da demek oluyor ki, bu çorbaya benim tarafımdan başka baharat katkısı yapılmayacaktır. Siz kendi başınızın çaresine bakacaksınız. Belki de bu yoğun fındıklı tarhana lezzetini baharatsız tercih edeceksiniz. Ne yaparsanız yapın, fındıklı zeytinli tarhana mutfağınıza yerleşecek ama.

Ilık suda ıslatıp iyice ezdiğim tarhanayı tencereye aldım. Sıcak su katarak bence mükemmel olan o koyuca kıvama getirene kadar karıştırarak kaynattım. İçine inceli kalınlı bızzzztlanmış bol fındık, annemin kuruttuğu yemyeşil nane yapraklarından ve dilimlenmiş yeşil zeytinler attım. Bu yeşil zeytinler, tarhananın o mayhoş tadının bir uzantısı oldu sanki. İki üç dakika daha karıştırdıktan sonra ocağı kapatıp bir süre dinlendirdim çorbamı. Üstü kaymaklanmaya başlayınca yeniden karıştırıp çorba çanaklarıma aldım.

Süslemesi de var tabii, nane, fındık ve parmesan peyniri... Parmesan zaten fındıksı lezzetlidir, biliyorsunuz.

Yok böyle bir tarhana çorbası.

Var mı?

Oya Kayacan

No comments: