28 August, 2006

Fındıklı ve Meyveli Tartlar


Bence fındıkla çikolata kadar anlaşan başka bir şey yok ama yaz günlerine de fındıklı meyveli tatlar yakışıyor. Bu nedenle aklımdaki çikolatalı fındıklı pastayı yapmak yerine evdeki meyveleri değerlendirmeyi seçtim. Biraz kitaplardan fikir alarak, biraz uydurarak bu minik tartlari yaptım. Tartların hem taban hamurunda, hem de dolgularında fındık kullandim. Bunun iyi bir fikir olmadığınin farkındaydim ama, fındıklı bir tart hamuru tarifi Bizim Pastane'de bulunsun istedim.

Tahmin ettiğim gibi, dolgudaki fındığın yoğunluğu nedeniyle taban hamurunda bulunan az miktardaki fındık yerken "olmasa da olurmuş" dedirtti. Siz bu tartlar yapmak isterseniz, sade tart hamuru kullanmanızı tavsiye ederim. Fındıklı tart hamurunu da içinde fındık fıstık olmayan dolgularla değerlendirebilirsiniz.


  • Fındıklı tart hamuru (tarifi aşağıda)
  • Findikli dolgu (tarifi aşağıda)
  • İncir, armut ya da arzuya bağlı farklı meyveler
  • 1 -2 kaşık sulandırılıp ısıtılmış kayısı marmeladı (süsleme için)
Verilen miktarlardaki hamur 7 adet minik 9 santimlik yüksekçe kenarlı tart kalıbı için yeterli oldu. 24 santimlik normal tart kalıbına da rahatlıkla yetecektir. Kalıplarınızı hamurla döşedikten sonra önceden 190 C ye ısıtılmış fırında hamurun rengi hafifçe dönene kadar pişirin. Ben ön pişirme için hamuru sadece çatalla yer yer deldim. Ağırlık ya da fasulye ile doldurmadan böylece pişirdim ve kabarma, aşırı çekme vesaire gibi problemler yaşamadim. Oldukça kullanışlı bir hamur bence bu. Ayrıca dolgunun etkisi altında kalmadan tek başına tadıldığında fındık tadı belirgin, kıtır kıtır ve lezzetli.

Ön pişirmeden sonra fındıklı dolgunuzu kalıplarınıza bölüştürün. Eşit büyüklükteki incirlerinizi ayırın.. Ezikleri ya da fazla büyük/küçük olanları mutfak robotunda iyice çekip elde ettiginiz incir püresini fındıklı dolgunun üzerine kaşıkla yayın. Dörde böldüğünüz incirleri, kenarlarda içeriye doğru ve hafif dik olarak findıklı dolguya kısmen batırarak dizin. Armutlu olanlar için, armutları yıkadıktan sonra dörde bölün, çekirdek yataklarını ayıklayıp incecik dilimleyin. Eğer büyük tart yapıyorsaniz yarıya bölüp dilimlemek daha uygun olacaktır. Dilimleri gözünüze hoş gelen bir şekilde fındıklı dolgunun üzerine yerleştirin. Genellikle tart yaparken armut, elma kabuklarını soyarım, bu sefer soymadim ve sonuçtan memnun kaldım. Yerken rahatsız etmediği gibi gorüntü olarak da güzel geldi bana.

Tartlarınızı 162 C lik fırında fındıklı dolgu tutana kadar, yaklaşık yarım saat pişirin.. Ilık ılık yenince sanırım en lezzetli hali oluyor bu tartlarin ama ertesi gun de güzellerdi. Servisten önce, azıcık su veya portakal suyu ile sulandırılıp ısıtılmış kayısı marmeladı ile parlatabilirsiniz meyveleri.

Fındıklı Tart Hamuru

  • 1/4 bardak fındık
  • 2 1/4 tatlı kaşığı şeker
  • 1/4 tatlı kaşığı tuz
  • 1 1/4 bardak un
  • 6 yemek kaşığı küçük parçalara kesilmiş soğuk tereyağı
  • Birkaç yemek kaşığı soğuk su
Fındık ve şekeri mutfak robotunda iyice incelene kadar çekin. Tuz, un ve küçük parçalara kesilmiş tereyağını ekleyin. Önce malzeme karışıncaya kadar robotunuzu 10 saniye kadar çalıştırın. Sonra soğuk suyunuzu kaşık kaşık üstten ekleyerek çekmeye devam edin. Hamur toplar toplamaz robotu durdurun. Top haline getirdiginiz hamuru hafif unlu masada ihtiyacınıza göre açın.

Fındıklı Dolgu
  • 125 gr şeker
  • 120 gr fındık
  • ı yumurta artı 1 yumurta sarısı
  • 120 g tuzsuz, yumuşak tereyağı
  • 1/2 yemek kaşığı un
  • 1/2 tatlı kaşığı fındık esansı ya da vanilya
Fındık ve 25 gram şekeri iyice incelene kadar çekin. (Ben hazır fındık unu kullandım ama findıklarınızı kendiniz çekecekseniz, robotunuzu dakikada bir durdurarak bir iki dakika çekmeniz gerekebilir.) Şekerin kalanını, tereyağını ve vanilyayı ekleyip bir dakika kadar çekerek malzemenin iyice karışmasını sağlayin. Yumurtayi ve sarısını teker teker ekleyin, her seferinde iyice karışıncaya kadar çekin. En son olarak unu ekleyip robotunuzu birkac saniye calistirin. Dolgunuz hazır.

Her hakkı bloglararası fındık projesine aittir. Bu yazımla ilgili hiçbir maddi talebim olmayacaktır .

Zinnur Doğanata

OK

No comments: