02 September, 2006

Fındık Ezmesi

Tatilden döndüğümde hemen dikkatimi çekti Finduk Zamanı… Birincisi fındığı çok severim, ikincisi projenin yola çıkış amacı güzel.
Fındık krizine girer mi insan? Ben girerim. Tatilde bir adaya gittik denize girmeye, oradaki tesis dışında alışveriş yapılabilecek yer yok. Tutturdum ‘Ben fındık istiyorum’ diye. Motorun gelmesini beklerken zaman geçmedi inanın!
Fındık çok lezzetli ve çok faydalı bir yemiş olmakla birlikte benim bu ara o kadar faydaya ihtiyacım yok. Hatta biraz daha faydalı şeyler yersem sonum hiç iyiye gitmiyor diyebilirim! Yine de fındıklı tarifler arayışına girdim. Yaptıklarımı ben yemeyecek olsam da arkadaşlarıma götürürüm, değil mi ama?

Bu etkinliğe neden olan olaylar sırasında sürekli Fiskobirlik lafını duyarken benim de aklıma yıllar önce yediğim bir şey geldi. Bir arkadaşımız tatil zamanı memleketine gitmiş ve dönüşte bize kapaklı çay bardaklarında Fiskobirlik Fındık Ezmesi'nden getirmişti. Aklıma düştü o lezzet ve hemen markete gittim. Çay bardağında olandan yoktu ama büyüğünü bulup aldım. Bu öyle krema kıvamındaki fındık-fıstık ezmesi diye satılan şeyler gibi değil. Bildiğiniz çekilmiş fındıkla dolu bir lezzet. Mmmm, anlatması bile güzel ama bu fındık ezmesi her yerde bulunmayabilir tabii. Bu kadar anlattıktan sonra canı çekip de bulamayacak olanlara da haksızlık olmasın. Eğer kendiniz yapmak isterseniz bir mutfak robotu ve aşağıdaki malzemeler gerekiyor sadece.


300 gr kavrulmuş fındık
½ çay kaşığı tuz
¾ çorba kaşığı pudra şekeri
Kavrulmuş fındıkları mutfak robotuna yerleştirin ve üç dakika kadar parçalayın. Tereyağ gibi bir kıvama gelmesi gerekiyor ancak içinde fındık parçacıkları da kalacak. Yavaş yavaş şeker ve tuzu ekleyin. Eğer robot çalışırken üstünden malzeme koyabildiğiniz bir yeri varsa oradan ekleyerek robotu hiç durdurmayın. Kenarlara yapışan karışımı bir spatulayla tekrar kaba doğru itin. Yedi dakika kadar robotta çekin.
Kakaolu Fındık Ezmesi için: 300 gr fındık, 125 gr pudra şekeri, 3,5 çorba kaşığı kakaoyla aynı işlemi yapabilirsiniz.
Baharatlı Fındık Ezmesi için: 300 gr fındık, 125 gr pudra şekeri, 35 gr pudra şekeri, ½ çorba kaşığı tarçın, isterseniz ½ çorba kaşığı da yenibahar ekleyip yine aynı tarifi kullanabilirsiniz.
Eğer ezmeniz daha kıtır olsun istiyorsanız, hazır olduktan sonra 40 gr kadar çekilmiş fındık ekleyebilirsiniz. Ondan sonra ister kaşıklayın, ister ekmeğinize sürün, isterseniz tatlılarınızda kullanın.
Fındık ezmesi kapaklı bir kapta, dolapta 3 ay kadar durur. Bu arada üstüne biraz yağ çıkabilir ama bu normal. Siz tadını çıkarmaya devam edin.

Tuğçe Ebesek
OK

No comments: